Kraszanki, malowanki, naklejanki, drapanki, rysowanki… to tylko niektóre z techniki zdobienia pisanek. Ta wspaniała tradycja wielkanocna otwiera wachlarz możliwości twórczych.
W dniu 15 marca uczniowie klasy 2c rozpoczęli przygotowania do zbliżających się świąt. Pod okiem p. Ewy Czyżowskiej w pracowni” Wierzbinowe Cuda” przygotowali własne pisanki. Technika ich dekoracji zaskakiwała swą oryginalnością a także wymagała niezwykłej koncentracji. Haft krzyżykowy wykonywany w pięknie dobranej kolorystyce decydował o wyjątkowości powstałych prac.
Matematyka jest wszędzie. To fakt, o którym przekonuje nas nasza codzienność. W naszym życiu liczymy, mierzymy, ważymy, szacujemy a także wykorzystujemy wiele geometrycznych faktów. Dlatego tak ważnym jest aby od najmłodszych lat zaprzyjaźnić się z matematyką.
W dniu 12 marca uczniowie klasy 2c uczestniczyli w organizowanym dla nich, w ramach obchodów 10 Dnia Matematyki turnieju matematycznym. W sposób szczególny kierowany był on do uczniów nie prezentujących zainteresowań matematycznych. Jego głównym celem było zaprezentowanie uczniom czerpania radości z matematyki.
Programem nauki pływania objęto 70 uczniów klas III. Koordynatorem programu jest Urząd Miejski w Dynowie. Zakłada systematyczny udział dzieci w zajęciach z zakresu nauki pływania na pływalni w Strzyżowie. Główne cele programu: upowszechnianie aktywności fizycznej dzieci, nabycie przez dzieci podstawowych umiejętności pływania i zasad bezpiecznego przebywania w wodzie, korygowanie wad postawy ciała. Zajęcia prowadzi pięciu instruktorów pływania. Program zakłada 12 wyjazdów.
Grupa uczniów z 6c razem z panią bibliotekarką wybrała się do Przedszkola Miejskiego w Dynowie, aby grupie 6-latków przedstawić występ pt. „Czytasz? Czytaj!”. Autorski program połączony z warsztatami zdobienia zakładek do książek powstał w ramach realizacji przez nasza szkołę Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Wybór grupy docelowej był zamierzony. Dzieci te już we wrześniu zasilą szeregi naszej społeczności, dlatego chcieliśmy ukazać im, że czytanie to świetna forma spędzania wolnego czasu, a biblioteka szkolna posiada naprawdę niezwykłe książki.
Nasza szkoła przyłączyła się do zbiórki makulatury. Ze względu na brak miejsca w szkole, w którym można byłoby przechowywać przyniesioną makulaturę, bardzo prosimy o gromadzenie jej w domu . W wyznaczonym terminie poinformujemy o możliwości dostarczenia jej do szkoły.
W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w bibliotece szkolnej zrodził się pomysł przedstawienia promującego czytanie. Na początku uczniowie klasy 6c przeczytali z podziałem na role wiersze Hanny Niewiadomskiej. Następnie wystąpili w przedstawieniu, w którym zapalony fan gier komputerowych nie może zrozumieć, dlaczego wszyscy w domu czytają. Jego nastawienie zmienia się, kiedy kurier przywozi przesyłkę, zawierającą książki o najpopularniejszej grze internetowej. W drugiej części wystąpili uczniowie klasy 3a, 3b i 3c, wcielając się w reprezentantów różnych zawodów. Każdy ustawiony w najdłuższej kolejce do biblioteki, aby oddać lub wypożyczyć książkę. Te niebywałe wydarzenie dla naszego miasta relacjonuje dziennikarka Lena z 3b, przepytując wszystkich po kolei, po co przybyli. Na końcu bibliotekarka odczytała wiersz J. Brzechwy „Katar”, zmuszając publiczność klasy 1-3 do powtarzania refrenu „A psik”.
W dniu 23 lutego 2024r. uczniowie klasy I a i I b wzięli udział w warsztatach „Pyszne Zdrowe Kolorowe”, zorganizowanych przez Catering dietetyczny i zdrowego żywienia „SamoZdrowe”. Na początku dzieci poznały piramidę zdrowego żywienia oraz wartości płynące ze spożywania owoców, nabiału i zdrowych węglowodanów. Po części teoretycznej, zaczęły się zajęcia praktyczne. Pierwszoklasiści ozdabiali świeżo upieczone gofry wybranymi przez siebie jogurtami, musami i owocami. Po ciężkiej pracy przyszedł czas na degustację. Wszyscy ze smakiem spożywali przygotowane gofry. Było wiele śmiechu, radości, żartów oraz zabawy. To były „bardzo smaczne warsztaty”!
Tydzień temu 65 uczniów klas pierwszych przystąpiło do konkursu „Mistrz kaligrafii”. Każdy uczestnik otrzymał krótki tekst pisany komputerowo, który należało przelać na papier w wąskie linie. Zdania zawierały litery poznane już na lekcjach. Zaangażowanie i podejście do rywalizacji było godne podziwu. Jury powołane do oceny prac to mistrzynie w tym fachu: p. Lucyna Wandas i p. Dorota Chudzikiewicz, zwracały uwagę na czytelność, estetykę, ład, prawidłowe rozmieszczenie tekstu, właściwe łączenie liter i ich równomierne położenie, poprawność ortograficzną i interpunkcyjną. Komisja nagrodziła następujące osoby:
Wyróżnienia: Franciszek Kłak, Gabriel Kłak, Wiktoria Kozłowska, Julia Toczek
Kl. 1B
I miejsce: Karolina Łach, Sara Bielec, Karolina Zardzewiała, Kamil Sapa
II miejsce: Nikola Hałas, Karol Kopacki
III miejsce: Mila Potoczna, Maja Szewczyk
Wyróżnienia: Leon Niemiec, Zuzanna Sieńko, Maciej Lisze
Klasa 1C
I miejsce: Katarzyna Bąk
II miejsce: Julia Grześków
III miejsce: Zuzanna Klaczak
Uroczystość ogłoszenia wyników odbyła się w szkolnej bibliotece w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Uczniowie zajmujące poszczególne miejsca oraz wyróżnieni otrzymali dyplomy oraz nagrody książkowe, zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Pozostali odebrali dyplom udziału, a wszyscy dodatkowo słodkości. Wszyscy uczniom klas pierwszych i ich wychowawczyniom dziękujemy za pracę włożoną w przygotowanie do konkursu, a paniom z jury za poświęcony czas.
19 i 20 lutego w halach sportowych w Błażowej i LO w Dynowie przebiegała rywalizacja w kategorii IMS w piłce ręcznej dziewcząt i chłopców. Dziewczęta naszej szkoły rywalizację zakończyły na trzecim miejscu, chłopcom przypadła druga lokata. A oto szczegółowe wyniki rywalizacji: